Programma

donderdag 15 mei 2025 | De Koepel, Haarlem

Datum

donderdag 15 mei 2025

Locatie

De Koepel

10:00 - 10:45
Ontvangst
 
10:45 - 10:55
Welkom dagvoorzitter Roderick de Mirande | Susanne van Nierop
 
10:55 - 11:25
Breaking free: creëren van een authentiek imago

Thomas Marzano, maakt in maart 2022 de overstap naar ASML, waar hij de rol van Global Head of Brand @ Digital op zich  am. Bij AMSL richt hij zich op de verdere ontwikkeling van het merk en employer branding, met als doel naamsbekendheid en reputatie van het bedrijf versterken. 

Persoonlijke keynote over:  

  • Welke vrijheid kent hij in zijn rol als marketeer? 
  • Welke barrières heeft hij moeten doorbreken 
  • Welke kansen ziet hij voor (nieuwe) marketeers in het vak? Wat moeten we vooral gaan doen, maar ook laten?  
11:25 - 11:55
Creating opportunities: Hoe creëer je kansen als je je zelf fysiek, emotioneel en professioneel uitgeput bent?

Pepe Marais deelt openlijk zijn verhaal dat hij op een bepaald moment in zijn carrière te maken kreeg met faillissement. Dit gebeurde in de beginjaren van zijn ondernemerschap. Hij vertelt dat deze ervaring een belangrijke les voor hem was en hem dwong om na te denken over de ware essentie van zakendoen en persoonlijke groei. 

De ervaring van faillissement heeft hem geholpen om zijn focus te verleggen van puur financieel succes naar een meer doelgerichte aanpak, waarin het creëren van waarde voor anderen en het hebben van een duidelijke missie centraal staan.  


Lezing over:

  • Bedrijfscultuur met focus op groei, niet alleen in financiële zin, maar juist met focus op de ontwikkeling van medewerkers en klanten.
  • Het omarmen van mislukkingen, en het vinden van nieuwe kansen door van je fouten te leren.
  • Door vrijheid en ruimte te geven aan zijn team, heeft hij innovatieve campagnes gecreëerd die niet alleen commercieel succesvol waren, maar ook maatschappelijke impact hadden. 
11:55 - 12:25
Breek uit de oude marketingpatronen

Tijdens deze sessie leer je hoe je traditionele marketingpatronen kunt doorbreken en technologie kunt inzetten om innovatie te stimuleren. Je krijgt praktische inzichten over hoe je data en digitale tools effectief kunt gebruiken om klantgerichte, creatieve strategieën te ontwikkelen. Deze sessie inspireert je om de grenzen van conventionele marketing te verleggen en een cultuur van vernieuwing binnen je organisatie te creëren. 

Wat je leert: 

  • Hoe je oude marketingpatronen los kunt laten en ruimte creëert voor innovatie. 
  • Hoe je technologie en data effectief kunt inzetten om klantgerichte, creatieve campagnes te ontwikkelen. 
  • Strategieën voor het stimuleren van een cultuur van vernieuwing en digitale transformatie binnen je organisatie. 
12:25 - 13:25
Lunch
 
13:25 - 13:55
Break-out sessie | Breek uit je eigen gevangenis 

Deze breakout sessie gaat over hoe Holie's de gevestigde orde in marketing heeft uitgedaagd en hoe jij datzelfde kunt doen binnen je eigen organisatie. Rebel Valentijn van Santvoort deelt het inspirerende verhaal van hoe Holie's zijn eigen regels heeft herschreven door vastgeroeste marketingstructuren te doorbreken.  

In deze sessie krijg je praktische inzichten en hands-on strategieën om uit je eigen gevangenis te breken. Leer hoe je oude, beperkende patronen kunt loslaten, de creativiteit in je organisatie kunt aansteken en innovatie daadwerkelijk kunt omarmen. Vandaag is de dag om de remmende factoren los te laten en de vrijheid te vinden die nodig is om te groeien en vernieuwen. 

Wat je leert: 

  • Hoe je de gevestigde marketingordes kunt uitdagen en ruimte kunt maken voor vernieuwing. 
  • Strategieën om interne creativiteit aan te wakkeren en zelf de controle over je marketing te nemen. 
  • Hoe je je eigen ‘gevangenis’ kunt doorbreken en een cultuur van vrijheid, experimentatie en verandering kunt creëren binnen je organisatie. 
13:25 - 14:35
Round table (invite only) | Brandmanagement: Van Merkpolitie naar Groeimotor

Hoe brand management zich ontwikkeld heeft van controlemechanisme naar motor voor groei 

Merken zijn niet langer slechts visuele of communicatieve assets – ze zijn steeds vaker de drijvende kracht achter strategische groei. Toch bevinden veel organisaties zich in verschillende stadia van merkvolwassenheid. Sommige zien hun merk nog als een esthetisch kader dat bewaakt moet worden, terwijl anderen het merk hebben geïntegreerd als leidend principe voor innovatie, marketing en zelfs bedrijfsvoering. 

Tijdens deze ronde tafel gaan we in gesprek over de verschillende fases van brand maturity en de cruciale rol die brand management speelt in de transitie van ‘merkpolitie’ naar ‘groei-agent’. Hoe zorg je ervoor dat het merk niet alleen consistent is, maar ook impact heeft op productontwikkeling, marketing en zelfs gedrag, cultuur en leiderschap? Wat vraagt dit van CMO’s en hun organisaties? 

Samen met een selecte groep CMO’s verkennen we de strategische kansen en uitdagingen van merken die de stap willen zetten naar de hoogste fase van merkvolwassenheid. Waar staat jouw organisatie? En wat is nodig om door te groeien? 

14:05 - 14:35
Break-out sessie | De Grote AI-Marketing Revolutie: Ontsnap uit je traditionele bubbel

AI-agents nemen razendsnel taken én strategische beslissingen over. Blijf je vastzitten in oude patronen, of grijp je deze kans om marketing volledig opnieuw uit te vinden? Bart Snijders, founder van Sprints & Sneakers, laat zien hoe AI je team bevrijdt van repetitieve processen en je creativiteit maximaal versterkt. Verwacht geen theorie, maar concrete cases en direct toepasbare inzichten.  

Je leert:  

  • Dat AI geen tool of project is, maar de grootste technologische revolutie sinds het internet. Jij leert hoe je het inzet om de race te winnen.   
  • Jouw De CMO-rol transformeert, jij ontdekt wat je moet doen om relevant te blijven   
  • Wie niet experimenteert, raakt achterop. Je krijgt concrete cases en direct toepasbare strategieën om jouw marketingteam future-proof te maken. 
Break-out sessie | Deze regels gelden niet voor Generatie Z

De uitdaging voor marketeers die met Gen Z willen communiceren is vooral het loslaten van alle regels die voor de andere generaties gelden

Hoe kunnen organisaties de kloof tussen generaties op de werkvloer overbruggen en tegelijkertijd een productieve en harmonieuze omgeving creëren? Iris biedt niet alleen antwoorden, maar ook praktische oplossingen. Ze geeft een unieke kijk op hoe communicatie en preventieve afspraken de sleutel vormen tot duurzame samenwerking, ondanks generatieverschillen.

Iris gaat in op:

  • Inzichten rondom alle generaties op de werkvloer
  • Nieuwe behoeften en visie vanuit nieuwe generaties
  • Praktische adviezen in de samenwerking
14:35 - 15:00
Pauze
 
15:00 - 15:30
Break-out sessie | Kunst aan de grenzen van vrijheid en beperking

Of het nu gaat om kunst, architectuur, straatinterventies of uitvindingen, de creaties van Streetart Frankey zijn slim, fantasierijk en onverbloemd optimistisch – een manifest voor bevrijdende disruptie. Ze zullen je verrassen en opwinden wanneer je het het minst verwacht, maar het het meest nodig hebt. Of het nu een straatinterventie is, een sculptuur in opdracht of een ogenschijnlijk nutteloze uitvinding:

Een sessie over:

  • Frankey daagt uit om het dagelijkse leven te bekijken vanuit een plek van verwondering en ontdekking. Hij leeft en werkt met een aanstekelijk optimisme dat zeldzaam, maar essentieel is in de soms beklemmende wereld waarin we ons bevinden.
  • Zijn werk neemt vele vormen aan, maar is altijd herkenbaar door zijn vrolijke creativiteit en een subtiele vleug van ondeugendheid.
  • Hij creëert kunst die niet alleen esthetisch is, maar ook uitnodigt tot een glimlach en een moment van bevrijdende reflectie.

     
Break-out sessie | Deze regels gelden niet voor Generatie Z

De uitdaging voor marketeers die met Gen Z willen communiceren is vooral het loslaten van alle regels die voor de andere generaties gelden

Hoe kunnen organisaties de kloof tussen generaties op de werkvloer overbruggen en tegelijkertijd een productieve en harmonieuze omgeving creëren? Iris biedt niet alleen antwoorden, maar ook praktische oplossingen. Ze geeft een unieke kijk op hoe communicatie en preventieve afspraken de sleutel vormen tot duurzame samenwerking, ondanks generatieverschillen.

Iris gaat in op:

  • Inzichten rondom alle generaties op de werkvloer
  • Nieuwe behoeften en visie vanuit nieuwe generaties
  • Praktische adviezen in de samenwerking
15:40 - 16:10
Break-out sessie | De 10 Wetten van Marie-Stella-Maris

Josha Jansen CMO van Marie Stella Maris deelt ze haar visie over de 10 Wetten van Marie-Stella-Maris, waarin ze laat zien hoe groei en impact maken samen kunnen gaan. Josha’s energie en toewijding inspireren anderen om bij te dragen aan een duurzamere en positievere toekomst. 

16:10 - 16:30
pauze
 
16:30 - 17:00
Vrijheid: open en eerlijke communicatie dé sleutel voor een goed functionerend team

Wanneer de veiligheid binnen een team ontbreekt, ontstaan spanningen, terughoudendheid en een gebrek aan openheid. Teamleden trekken zich terug, risico’s worden vermeden en echte samenwerking stokt. Maar juist in zulke situaties kan het doorgronden van groepsdynamica en het inzetten van effectief leiderschap het verschil maken. 

Wat maakt een team onveilig? 
Onveiligheid in een team ontstaat niet van de ene op de andere dag. Het wordt veroorzaakt door onuitgesproken verwachtingen, onderhuidse conflicten of onduidelijkheid over kaders, rollen en verantwoordelijkheden. Om dit te doorbreken, is leiderschap nodig – niet alleen van de leidinggevende, maar van elk teamlid. 

In deze lezing leert u: 

  • Hoe u patronen en dynamieken die onveiligheid veroorzaken herkent en doorbreekt. 

  • Hoe u concreet kunt werken aan herstel van vertrouwen en samenwerking binnen een team. 

  • Welke acties nodig zijn om onvoorspelbaar gedrag en spanningen om te buigen naar een constructieve teamcultuur. 

17:00 - 17:15
Verkiezing CMO van je het jaar
 
17:15
Borrel