Donderdag 26 juni 2025

12:30
 
 
13:00
 
Susanne Nierop
13:10

De impact die de komst van AI heeft op merken, agencies en de creatieve industrie als geheel is van enorme schaal. Nu de ontwikkelingen zich in razend tempo opvolgen, neemt Jeroen de Bakker ons in deze keynote mee in de huidige status quo. Wat zijn de meeste recente ontwikkelingen en actuele trends binnen AI? 

 

Jeroen Bakker
13:45
 
 
14:15

IBM investeert aanzienlijk in generatieve AI, met platforms zoals Watsonx die bedrijven in staat stellen om AI-oplossingen op maat te ontwikkelen en te implementeren. In Nederland draagt IBM bij aan de adoptie van generatieve AI door middel van evenementen en samenwerking met lokale partners.

 

Evita Stoop
15:00
 
 
15:15

Tijdens deze interactieve sessie bespreekt Clemens de meeste actuele ontwikkelingen op het gebied van AI en intellectueel eigendomsrecht. In hoeverre is het auteursrecht van toepassing op content gemaakt met ChatGPT? Hoe bewijs jij dat jij als auteursrechthebbende moet worden aangemerkt? In zijn sessie behandelt Clemens wereldwijde, spraakmakende AI- zaken, de samenhangende juridische ontwikkelingen en de impact van de AI Act die recent van kracht is geworden.

De volgende vragen komen aan bod, aan de hand van voorbeelden en de eerste rechtspraak over AI: 

  • Heb ik auteursrecht als ik afbeeldingen, tekst of video met AI creëer?  
  • Als ik AI gebruikt heb, moet ik dat dan aangeven als het eindproduct gepubliceerd wordt, en zo ja hoe?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn AI-werken geen inbreuk maken op rechten van anderen?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn werken niet gebruikt worden om AI-modellen te trainen?
     

 

Clemens Molle
15:45

Begin 2025 introduceerde TUI de innovatieve AI influencer Lena. Een jonge virtuele reiziger die met beelden van prachtige, echte reisbestemmingen op de socialmediakanalen van TUI te zien is. De case werd veelbesproken in de (vak)media. Pablo en Christine van Hedel (Sr. Digital Marketeer Social Media & Influencers Marketing TUI) nemen ons op basis van alle insights en learnings mee van strategie, briefing en uitvoering naar de resultaten én de vervolgstappen.

 

Pablo van den Berg
16:15
 
Wesley ter Haar
16:45
 
 
16:55
 
Susanne Nierop
17:10

Medemogelijk gemaakt door Result Recruitment