Naam
Pablo van den Berg
Functietitel
Founder
Organisatie
Trojan Monkeys
Spreker Bio
Gegrepen door de vraag hoe media het leven beïnvloeden, begon Pablo van den Berg in 1996 aan de studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Via Studio Sport & Endemol ontwikkelde hij zijn redactionele vaardigheden met commercieel inzicht en leerde hij de kunst van het vermarkten van commerciële verhalen.
In 2006 richtte hij samen met Robert Doggers Yune op, een pionier onder de contentbureaus in Nederland. Het bureau maakte optimaal gebruik van platforms zoals YouTube en later Facebook en Instagram om merken te helpen authentieke verhalen te vertellen die snel het daglicht moesten zien. Yune groeide uit tot een volwaardig social mediabureau en produceerde content voor vooraanstaande merken zoals Randstad, Ziggo, NS, Praxis, Jumbo, BOL, BMW, ANWB, Zilveren Kruis, Netflix en vele anderen.
Na de aansluiting van Yune bij IPG Mediabrands in 2017 werd hij lid van het managementteam, waar hij de unieke cultuur van Yune integreerde binnen de grotere structuur van Mediabrands. Samen met Thijs Jaski lanceerde hij een nieuwe strategische propositie, waarbij gedragswetenschap centraal stond in het creatieve proces.
Vandaag de dag staat hij aan het roer van Trojan Monkeys, een bureau met een sterke focus op 'earned media'; een Trojan plan dus. Bovendien heeft het bureau een eigen AI-structuur geïntegreerd in de workflow en combineert het snelheid, speelsheid en technologie om kostenefficiënte en impactvolle oplossingen te bieden. Elk idee verdient een kans om te vliegen en daar heb je een Trojan plan bij nodig.
Daarnaast is hij medeoprichter van AI AM, de AI-hub in Amsterdam die innovatie en samenwerking stimuleert op het snijvlak van creativiteit en kunstmatige intelligentie.
In 2006 richtte hij samen met Robert Doggers Yune op, een pionier onder de contentbureaus in Nederland. Het bureau maakte optimaal gebruik van platforms zoals YouTube en later Facebook en Instagram om merken te helpen authentieke verhalen te vertellen die snel het daglicht moesten zien. Yune groeide uit tot een volwaardig social mediabureau en produceerde content voor vooraanstaande merken zoals Randstad, Ziggo, NS, Praxis, Jumbo, BOL, BMW, ANWB, Zilveren Kruis, Netflix en vele anderen.
Na de aansluiting van Yune bij IPG Mediabrands in 2017 werd hij lid van het managementteam, waar hij de unieke cultuur van Yune integreerde binnen de grotere structuur van Mediabrands. Samen met Thijs Jaski lanceerde hij een nieuwe strategische propositie, waarbij gedragswetenschap centraal stond in het creatieve proces.
Vandaag de dag staat hij aan het roer van Trojan Monkeys, een bureau met een sterke focus op 'earned media'; een Trojan plan dus. Bovendien heeft het bureau een eigen AI-structuur geïntegreerd in de workflow en combineert het snelheid, speelsheid en technologie om kostenefficiënte en impactvolle oplossingen te bieden. Elk idee verdient een kans om te vliegen en daar heb je een Trojan plan bij nodig.
Daarnaast is hij medeoprichter van AI AM, de AI-hub in Amsterdam die innovatie en samenwerking stimuleert op het snijvlak van creativiteit en kunstmatige intelligentie.
Spreekt bij
