Programma
Tijdens het Adformatie Connects 50 komt Adformatie tot leven. Iedere dag geven toonaangevende sprekers kleinschalige masterclasses die exclusief toegankelijk zijn voor abonnees.
- Maandag 11 september: Future branding met o.m. Marc Oosterhout (Eastwood Consultancy)
- Dinsdag 12 september: Tech van de toekomst met o.m Cees Dingler (Capitola)
- Woensdag 13 september: Future generations met o.m. Renee van den Oetelaar (Boomerang FT)
- Donderdag 14 september: Media van Morgen met o.m. Marvin Jacobs (Airborne)
- Vrijdag 15 september: Here comms the Future met o.m. prof. Betteke van Ruler
maandag 11 september 2023 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Future Branding | 15:00 - 16:00
Tijdens deze masterclass laat positioneringsspecialist Julian Stevense zien aan welke drie voorwaarden jouw merkstrategie moet voldoen om Future Proof te zijn en te blijven. Hoe blijf je als merk overeind in deze razendsnel veranderende wereld? Hoe zorg je ervoor dat je interessant blijft voor zowel huidige als nieuwe doelgroepen, intern en extern? En hoe creëer je voldoende vertrouwen binnen de organisatie om ook de komende jaren aan jouw merk te kunnen blijven bouwen? Julian laat jou als merkverantwoordelijke zien hoe jij een Future Proof brand bouwt en tegelijkertijd jouw eigen positie Future Proof maakt.
| 15:00 - 16:00
ESG (Environmental, Social, Governance), ofwel verregaande verduurzaming van het business- en operating model, staat hoog op de agenda van organisaties. Maar hoe ver zijn CMO’s en senior marketers hierin? ESG doelstellingen en ESG keuzes, kunnen merken relevanter en sterker maken. Maar dan is het wel van belang dat deze keuzes holistisch gemaakt worden met een rol voor marketing. Of dat een sturende, participerende of uitvoerende rol is, is per organisatie verschillend en hangt af van kennis, ervaring en ambitie van de marketing functie. In deze ESG voor CMO’s masterclass, geeft o.a. Brigitte Campfens van KPMG, vanuit wetgeving, kaders én kansen de tools voor marketers om veel meer aan het stuur te zitten. Hoe richt je een ESG strategie in, hoe zorg je ervoor dat het niet alleen een papieren strategie is, maar verbonden wordt aan alle lagen van het operating model? Op die vragen en meer, worden antwoorden gegeven.
| 16:00 - 17:00
De wereld moet duurzamer, rechtvaardiger en inclusiever. Dat vraagt om verandering. Verandering bereik je vaak niet met regels. We hebben verhalen en inspiratie nodig om mensen en organisatie te verleiden zaken anders aan te pakken en de vonk van verandering aan te wakkeren tot een vlam.
Van oudsher speelde religie een grote rol als zingever. Religie gaf ons hoop en richting. Maar met de massale ontkerkelijking zijn we de connectie met religie vaak verloren. En dat is jammer omdat in Bijbelse verhalen vaak een enorme kracht zit als inspiratiebron om ons dagelijks leven richting te geven. Juist deze verhalen zien wij als een inspiratiebron voor merken die toe zijn aan verandering. In de workshop willen deelnemers aan de hand bijzondere Bijbelse verhalen meer bezieling meegeven als richtsnoer om hun merk in deze tijd meer maatschappelijke impact te geven.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dinsdag 12 september 2023 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tech van de toekomst | 15:00 - 16:00
Er zijn believers en disbelievers als het gaat om mixed reality. Wie er sowiesoin gelooft is generatie Z. Deloitte onderzoek laat zien dat 75% van de smartphone bezitters in 2025 regelmatig Augmented Reality gebruikt. Cees Dingler neemt je mee door de uitkomsten van het onderzoek en overtuigt je waarom je als merk nu moet aanhaken.
| 16:00 - 17:00
In de afgelopen 22 jaar heeft Media.Monks haar businessmodel vier keer drastisch omgegooid, en in de afgelopen 10 jaar is haar klantenbestand, producten en geografische footprint volledig veranderd. Maar ondanks dat we wel wat verandering gewend zijn, zal AI een veel grotere impact hebben dan we ooit hebben meegemaakt; voor onze klanten, op de reclamebranche en ons eigen business model. In deze sessie zal Victor Knaap, co-founder en CEO EMEA van Media.Monks zijn visie delen over hoe hij Media.Monks aan het voorbereiden is op de toekomst.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
woensdag 13 september 2023 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Future Generation | 15:00 - 16:00 Zo word je Future CMO of the Year
In mei 2023 werd Hillenga bekroond tot Future CMO of the Year. 'Hij laat een duidelijke focus, goede resultaten en gewaagde activaties zien. Knap is hoe hij de organisatie meekrijgt en echt leiderschap pakt', aldus de jury toen.
| 15:00 - 16:00 The Why, What & How of DEI for Your Team & Brand Tijdens deze interactieve workshop werk je aan een agenda voor groei van DEI (diversity, equity, inclusion) bij jouw team en merk. In een korte introductie laten we zien waarom DEI nodig is en kansen biedt voor teams en merken in de wereld van creatieve marketingcommunicatie. Hoe brengen de meest inclusieve merken DEI in de praktijk, en hoe vertaalt zich dat naar inclusiever creatief werk? Samen delen we een persoonlijk inzicht, ervaring of perspectief op het gebied van DEI. Daarna werken wij aan een agenda voor 'inclusieve groei': - Wat zijn de 'capabilities' die horen bij leiderschap op het gebied van DEI? - Waar staat jouw team of merk in de ontwikkeling van deze DEI capabilities? - Aan welke DEI gaps bij jouw team en merk wil jij gaan werken?
| 16:00 - 17:00 Involving next gen talent in our industry
The panel will discuss, together with the audience (interactive session) about the following statements: - Future Talent / Junior creatives should become more client facing
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
donderdag 14 september 2023 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Media van Morgen | 15:00 - 16:00
Trends in podcastland | De podcast is een ultiem ‘pull-medium’, waar luisteraars bewust voor kiezen. En wanneer zij eenmaal de play-button hebben ingedrukt, krijg je als afzender de volle aandacht. In een tijd van versnipperde aandacht buitengewoon waardevol. Maar hoe maak je iets waar mensen graag naar luisteren? Iets dat ondertussen ook nog eens bijdraagt aan merkdoelstellingen. Marvin ontwikkelde vanuit Airborne verschillende succesvolle formats voor merken. Hij deelt tijdens deze sessie zijn belangrijkste inzichten.
| 15:00 - 16:00
De bureauwereld verandert met de wereld en technologie mee. De uitdagingen voor jouw klanten worden complexer. Tegelijkertijd vragen hún klanten om duurzame en maatschappelijke verantwoordelijkheid. In bureauland zijn fusies en overnames ondertussen aan de orde van de dag, maar de vraag naar het gespecialiseerde bureau wordt belangrijker. Dit vraagt om een flexibele organisatie die zich snel kan aanpassen. En de antwoorden op vele vragen. Hoe moet ik mijn bureau positioneren? Hoe kom ik aan nieuwe klanten? Hoe kan ik mijn team organiseren? Hoe krijgt ons bureau meer zichtbaarheid? Deze tijd vraagt om een nieuwe generatie leiders die bereid is om te blijven leren en hun vaardigheden en strategieën continu te verrijken.
| 16:00 - 17:00
Sinds de start van For You Agency in 2020 hebben social platform TikTok én het gedrag van de gebruikersgroep flink wat veranderingen doorstaan. Er is een enorme verandering gekomen in de type content dat aanslaat bij de doelgroep; we zijn van het perfecte plaatje wat we kennen van Instagram naar rauwe authentieke content gegaan. En waar je op Instagram (vaak) alleen je vrienden en familie volgt, leer je op TikTok door het algoritme op de For You Page creators over de hele wereld kennen. En wat maakt deze creators in mum van tijd zo razend populair? Één van de antwoorden van For You Agency op die vraag is de opkomst van in time content. Wij vertellen jullie graag meer over de ontwikkelingen van het platform, de (soms onbegrijpelijke) community en hun gedrag en hoe in time content de toekomst gaat zijn van populaire content op het platform aan de hand van cases.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vrijdag 15 september 2023 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Here comms the Future | 15:00 - 16:00
Informatie volgt
| 15:00 - 16:00 Goede content: een kwestie van lef en discipline Actueel nieuws, specifieke kennis, opinies, trendanalyses, onderzoek: elke organisatie heeft verhalen in overvloed. Maar hoe ontsluit je die content, hoe zorg je nu dat je publiek hier echt op aanhaakt? Hoe creëer je bereik bij relevante stakeholders en zorg je voor engagement? In deze masterclass leer je hoe je een contentstrategie ontwikkelt en uitvoert, welke kennis daarvoor nodig is en welke uitdagingen je daarbij tegenkomt. We gaan daarbij ook in op de soms ingewikkelde relatie tussen de gewenste contentstrategie en heersende communicatie-opvattingen.
| 16:00 - 17:00
Wil je meer weten over strategisch werken? Over moderne manieren van strategieontwikkeling? Wil je weten hoe je tot een praktische communicatiestrategie komt die past in deze tijd? Kom dan naar haar sessie.
|