Naam
Marc Oosterhout
Organisatie
Eastwood Brandconsultancy
Spreker Bio
Consultant in strategie, positionering en communicatie. Brede ervaring als merkstrateeg en het ontwikkelen van communicatie-campagnes in de afgelopen 30 jaar. Gestart als junior strateeg bij reclamebureau PPGH/JWT (Nu: WPP). In 1999 was hij een van de oprichters van het toonaangevende reclamebureau N=5. Sinds 2020 is Marc onafhankelijk strateeg en werkt voor talloze merken in de maatschappelijke en commerciƫle wereld. Denk aan Rijksmuseum, KPN. PwC, NS, Madurodam, NPO, VPRO etc. Verder werkte hij als politiek communicatie-adviseur van Lodewijk Assher.

Marc schreef een drietal boeken over de wereld van merken. Power Brands en Power Brands 2.0. En het boek de Kunst van het Kiezen over politieke marketing. Vorig jaar verscheen de bundel Voetbaldochter, een boek met scherpe verhalen over zijn voetballende dochter,

Marc was vijf jaar voorzitter van de branchevereniging van communicatiebureaus (VIA)) en is momenteel voorzitter van Stichting Ideƫle Reclame (SIRE) en bestuurslid bij de Vereniging Natuurmonumenten.
Marc Oosterhout