Programma

maandag 4 november 2024

Op deze dag zet je jouw doelgroep centraal en ga je aan de slag met in kaart brengen van hun behoeften. In de middag leer je hoe je een creatief bureau brieft over jouw ideeën voor nieuwe producten of campagnes en hoe je deze zo goed mogelijk op hen overbrengt.

10.00 uur    Consumer Centric denken

o    Wie is mijn doelgroep?
o    Waar zitten ze mee?
o    Hoe maak ik mijn content voor hen toegankelijk? In welke vorm?

Gastcollege ‘Consumer Centric merkstrategie: waar zit de win-win?’ 

o    Rewind en deep-dive: voorbereiding is alles
o    De kracht van echtheid en ongemak: klanten zijn gewoon mensen
o    Learnings en valkuilen van cases: Zwitsal, Heinz en Kruidvat

Docenten: Lennart Boorsma en Wienke Truijen  (ex- AS Watson)

13.00 uur    Lunch

14.00 uur    Briefing

o    Hoe werk je samen met creatieve bureaus?
o    Leer in 1 zin de opdracht voor jouw bureau te omschrijven
o    De bouwstenen van een goede briefing

16.30 uur    Einde
 

Lennart Boorsma Wienke Truijen
maandag 11 november 2024

Hebben ze de spiegel van jouw briefing tot leven weten te brengen? Op deze dag leer je hoe designers aan de slag gaan met jouw idee. Waar let jij op en hoe bepaal je wat wel en geen kwaliteit heeft? Hoe zorg je dat jouw propositie zo helder en impactvol mogelijk verteld wordt en stuur je tegelijkertijd op emotie, humor en een reason to believe? Door de basics van design en video te snappen, leer je offertes van creatieve bureaus op waarde te schatten.

10.00 uur     Design

o    Basics in lay-out en vlakverdelingen
o    Leesrichtingen
o    Impact van fontgebruik

Gastcollege ‘Beyond design: Brand identity’

o    Modellen voor brand assets
o    Tools om visuele aspecten te koppelen aan het DNA van een brand

Docenten: Lennart Boorsma en Elseline Ploem (Design Bridge and Partners)

13.00 uur    Lunch

14.00 uur    Video

o    Cameravoering
o    Spanningsboogopbouw in film
o    Impact van visuele cues op je merkboodschap

Docenten: Lennart Boorsma

16.30 uur    Einde

Huiswerkopdracht: Maak een briefing voor een creatief bureau waar je mee werkt. Zorg dat de kernelementen van jouw boodschap zo helder mogelijk, maar beknopt, op papier komen.
 

Lennart Boorsma Elseline Ploem
dinsdag 19 november 2024

Deze terugkomdag staat volledig in het teken van presenteren. Je leert hoe je echt impact maakt met jouw presentatie skills en hoe je jouw idee het beste kunt verkopen. In middag pas je de opgedane kennis meteen toe en ontvang je feedback op jouw presentatie. 

10.00 uur     Effectief presenteren

o    Hoe maak je impact?
o    Gebruik van slides
o    Hoe pitch je jouw nieuwe idee/product?
o    Hoe overtuig je jouw publiek?
o    Hoe breng je een idee van A naar B: the corporate swamp
o    Hoe voorkom je dat jouw idee/product strandt?

12.00 uur     Tweaken aan eigen opdracht

13.00 uur    Lunch

14.00 uur    Presentaties

In de middag presenteer je jouw huiswerkopdracht. Je ontvangt direct feedback van de docent, zodat je jouw briefing nog overtuigender kunt presenteren.

16.30 uur    Einde
 

Lennart Boorsma