Collegereeks ‘Nieuw leiderschap in Communicatie’

Datum: 21, 28 november & 3,12 & 19 december 2024
Tijd: 16.00 - 20:00 uur met tussendoor een dinerpauze (30 min.)
Locatie: Milk & Meetings

Communicatiedirecties hebben een cruciale rol in hun organisaties. Aan communicatieafdelingen worden hoge eisen gesteld. Of het nu gaat om duurzaamheid, digitalisering, de toenemende polarisatie, de impact van AI, diversiteit, veranderende wensen op het gebied van werken, verschillen in cultuur, polarisatie, sociale veiligheid of de verschillende wensen van generaties: de communicatiedirecteur heeft ermee te maken. Deze actuele ontwikkelingen zijn van invloed op jouw organisatie, team- en teamsamenstelling. De vertaling van deze trends naar jouw communicatieafdeling vraagt om nieuw leiderschap.

Nieuwe leiders in communicatie streven ernaar om een inclusieve cultuur te bevorderen, waarin diversiteit wordt omarmd terwijl tegelijkertijd iedereen dezelfde purpose en waarden uitdraagt. Zij zijn verbindende leiders die door effectief te communiceren verbinding creëren binnen en tussen teams. Zij zorgen ervoor dat communicatie op de strategische positie plaatsvindt waar het hoort (en niet als sluitstuk van beslissingen in de business of bestuur wordt gezien). In crisissituaties zijn zij wendbare leiders die snel en besluitvaardig reageren op veranderingen, terwijl ze tegelijkertijd de rust en reputatie van het bedrijf bewaken. Tot slot spelen zij door data-gedreven beslissingen optimaal in op de communicatiebehoefte van hun klant. 

Met het volgen van deze nieuwe masterclass reeks tilt u uw leiderschapsvaardigheden naar een hoger niveau. 

USP’s: 

  • Exclusieve doelgroep: alleen directeuren en hoofden communicatie (C-level en C-1)
  • Unieke samenstelling van vakinhoudelijke kennis, actuele trends & ontwikkelingen en leiderschapsvaardigheden
  • Intieme setting (max. 20 pers.) waarin u spart met peers en openlijk ervaringen met elkaar deelt
     

Wat levert het je op?

  • Je ontwikkelt nieuwe leiderschapsvaardigheden waarmee je jouw organisatie verder brengt vanuit jouw leidende rol
  • Je weet de laatste trends en ontwikkelingen in de buitenwereld te vertalen naar jouw organisatie en afdeling 
  • Je ontwikkelt een scherpe visie over hoe jouw vakgebied en communicatieafdeling veranderen
  • Je verstevigt jouw rol als strategische sparringpartner binnen en buiten de bestuurskamer
  • Je leert anders denken over taal en communicatie en hoe je dit krachtiger kunt laten werken door het gebruik van nieuwe language modellen
  • Je kunt met jouw communicatieafdeling meer impact maken door het meetbaar maken van resultaten
  • Je bent geïnspireerd om dingen op een andere manier aan te pakken


Wat ga je doen?
Het programma bestaat uit een optimale combinatie van vakinhoudelijke kennis, actuele trends & ontwikkelingen en leiderschapsvaardigheden. Elke masterclass bestaat uit de onderdelen: 1) theorie 2) praktijk en 3) interactie. Van jou wordt een actieve houding verwacht, waarbij je eigen ervaringen deelt en leert van anderen. In een intieme setting breid je je netwerk uit en ga je met elkaar aan de slag. In de masterclasses wordt gewerkt aan de hand van strategische modellen en actuele, inspirerende casuïstiek. Ook is er gelegenheid voor het inbrengen van eigen cases. De inspiratiereeks bestaat uit 5 masterclasses.


Het programma in het kort:

  • Betrekken, binden en boeien van leidinggevenden en medewerkers – Jasper de Boom
  • Moedig leidinggeven in tijden van crisis – Wendy Eelsing
  • De organisatie als onderdeel van een ecosysteem – Mark van Vuuren
    Incl. gastoptreden – Saskia Kapinga (Shell)
  • Communicatie transformeren met data en AI – Alex Dowdalls
  • Nieuwe kansen voor de communicatiedirecteur: positie, rol en waarde – Frank Körver
    Incl. gastoptreden - Herman Betten (Upfield)


Voor wie?
C-level in Communicatie: Communicatiedirecteuren & Hoofden Communicatie 

U heeft bv. een functie als Communicatiedirecteur, Chief communications officer, Hoofd corporate communicatie, Hoofd interne/externe communicatie, Hoofd mediarelaties, Hoofd public relations of Hoofd public affairs.

NB: aantoonbare werkervaring in één van bovenstaande functies is vereist. De masterclass reeks is niet toegankelijk voor senior communicatieprofessionals die deze rol ambiëren. 

donderdag 21 november 2024
16:00 - 20:00
College 1: Betrekken, binden en boeien van leidinggevenden en medewerkers
donderdag 28 november 2024
16:00 - 20:00
College 2: Moedig leidinggeven in tijden van crisis
dinsdag 3 december 2024
16:00 - 20:00
College 3: De organisatie als onderdeel van het ecosysteem
donderdag 12 december 2024
16:00 - 20:00
College 4: Communicatie transformeren met data en AI
donderdag 19 december 2024
16:00 - 20:00
College 5: Nieuwe kansen voor de communicatiedirecteur: positie, rol en waarde
Dr. Mark van Vuuren
Dr. Mark van Vuuren
Associate Professor Organizational Communication
Universiteit Twente
Alex Dowdalls MSc MBA
Alex Dowdalls MSc MBA
Oprichter en eigenaar
Axveco
Wendy Eelsing
Wendy Eelsing
Oud. Directeur Communicatie Volksbank
Ruwe Grond
Frank Körver
Frank Körver
Management- en strategieadviseur en oprichter
Beta Strategies
Saskia Kapinga
Saskia Kapinga
Vice President External Relations
Shell
Jasper de Boom
Jasper de Boom
Strategy director
PROOF
Herman Betten
Herman Betten
Chief Corporate Affairs and Communications Officer and member of the Executive Committee
Upfield

Investering
De masterclass bedraagt € 2.799,- (ex. BTW) per deelnemer. Als abonnee van Adformatie betaal je € 2.699,- (ex. BTW). Tussendoor is er een dinerpauze van 30 minuten.

21, 28 november & 3,12 & 19 december 2024

Milk & Meetings, Wilnis (nabij Utrecht)

Locatie