donderdag 5 oktober 2023
12:30
Ontvangst deelnemers
 
 
13:00
Welkom en intro door Susanne van Nierop – Hoofdredacteur Adformatie
 
Susanne van Nierop
13:15
AI en merken, adapt or die

‘AI zal ieder product en elk bedrijf gaan beïnvloeden’ (Sundar Pichai, CEO bij Google). De impact die de     komst van AI heeft op merken, agencies en de creatieve industrie als geheel is van enorme schaal. We bevinden ons aan het startpunt van deze ontwikkelingen. Head of ACE AI Studio Sjors van Hoof zal ons meenemen in het ontstaan, de laatste trends en hoe AI de customer journey van merken kan verrijken. Vanuit zowel technologisch als cultureel perspectief geeft hij inzicht in de laatste ontwikkelingen en de impact daarvan op consumenten en merken. 

Sjors van Hoof – Head of ACE AI Studio
 

 

Sjors van Hoof
13:55
Ethiek van AI in marketing en creatief werk: willen we het?

David Steenmeijer kijkt met een kritische blik naar AI. Tijdens deze presentatie gaat hij dieper in op de ethische uitdagingen rondom het gebruik van AI door marketeers. Hoe voorkom je bias, discriminatie en manipulatie? Wat is het belang van transparantie en rechtvaardigheid? Ook geeft hij enkele voorbeelden van waar het fout is gegaan en wat de gevolgen daarvan zijn.

David Steenmeijer – Data-ethicus & Analytics translator 

 

David Steenmeijer
14:25
Korte break
 
 
14:45
Generatieve AI en het recht: waar schuurt het?

Tijdens deze presentatie bespreekt Olaf Trojan enkele juridische aandacht gebieden t.a.v. AI, zoals civiele aansprakelijkheid privacy, algemene voorwaarden policies. Ook behandelt hij enkele cases in Amerika op het gebied van auteursrechten en de juridische grenzen van deepfakes. Waar schuurt creatief werk met het recht? Wat zijn voor de hand liggende valkuilen?

Olaf Trojan Partner Media, Sport Entertainment Bird Bird advocaten & Clemens Molle Associate Bird Bird advocaten
 

Olaf Trojan Clemens Molle
15:15
Best practice: ChatGPT binnen online marketing

Het gebruik van AI gegenereerde teksten met o.a. ChatGPT levert Wehkamp vele voordelen op: teksten worden toegevoegd en geoptimaliseerd voor SEO, het proces is efficiënter en bovenal schaalbaar en er worden veel ur en bespaard op het inzetten van copywriters. Tijdens dit leerzame proces gebeurt er veel en blijven nieuwe kansen en ontwikkelingen zich aandienen voor Wehkamp en hun andere labels. 

Lotte Horstra SEO team lead Wehkamp

Lotte Horstra
15:45
Best practice AI toepassingen binnen het audio en visuele domein

Hoe kun je het potentieel van AI binnen jouw branche benutten? Onder leiding van AI experts Diederik Veelo en Paul Sluimers richt deze presentatie zich op de manieren waarop AI bedrijven transformeert en beïnvloedt. Je leert over de mogelijkheden van AI zoals voice-synthesis en AI-gegenereerde beelden. Ook ervaar je hoe het wordt toegepast op verschillende creatieve gebieden, van het visuele tot het audiodomein en daarbuiten.

Diederik Veelo–Head of Innovation – Ambassadors & Oprichter Vocoda.ai & Paul Sluimers–New Business Director –Ambassadors & Oprichter Revel.ai
 

Diederik Veelo Paul Sluimers
16:15
Wrap--up & Afsluiting door Susanne van Nierop – Hoofdredacteur Adformatie    
 
 
16:30
Afsluitende borrel met drankjes en hapjes