Masterclass ‘Marketing Essentials’
Essentiële vaardigheden om sterker voor de dag te komen als marketeer

Locatie: Capital C
Datum: 4, 11 en 19 november 2024
Tijd: 10:00 - 16:30 uur

Als marketeer of brand manager ontbeert het je niet aan fantastische ideeën voor nieuwe producten of campagnes. Het briefen van een bureau om dit idee om te zetten in krachtige boodschappen die opvallen, blijkt in de werkelijkheid lastiger dan gedacht. Hoe vat je beknopt samen wat de bedoeling is en hoe stuur je het proces? Een innovatief idee bedenken is één ding, maar het pitchen, (laten) uitvoeren op de manier hoe jij dat wilt én het met succes naar de markt brengen, is een tweede. Weet jij creatieve content op de juiste waarde te schatten en het overtuigend te presenteren? 

Door het ontwikkelen van de juiste vaardigheden, wordt het makkelijker om goede ideeën van A naar B te brengen. Je hoeft niet zelf een designer te zijn, maar het begrijpen van de technische aspecten van het proces maakt je tot een betere gesprekspartner bij bureaus en interne stakeholders.  

Deze gloednieuwe masterclass biedt een complete toolkit voor (aanstormend) marketingtalent dat steviger aan tafel wil zitten. Van het begrijpen van jouw klant, briefen van je campagne, tot het presenteren van een fantastisch eindproduct. Laat je inspireren door top professionals en marketing director van onder andere Heineken en AS Watson!

USP’s: 

  • Een hands-on praktijktraining met direct toepasbare kennis voor marketeers
  • Met innovatieve gastcolleges van AS Watson en Design Bridge & Partners (awardwinning bureau)
  • Pitch jouw briefing en ontvang direct feedback

Dit levert het volgen van de masterclass je op:

  • Praktische handvatten om creatief werk goed te kunnen beoordelen
  • Je maakt krachtige boodschappen die opvallen in het communicatielandschap
  • Je leert te denken vanuit het perspectief van jouw doelgroep en beter te begrijpen wat hen drijft
  • Je weet wat de kern is van een goede briefing en hoe je jouw boodschap goed overbrengt aan creatieve bureaus
  • Je snapt wanneer visuele content technisch mooi gemaakt is (en wanneer niet)
  • Je weet offertes van creatieve bureaus op waarde te schatten
  • Je krijgt meer efficiëntie in het creatieve proces
  • Je overtuigt met jouw presentatie skills en brengt jouw idee met succes van A naar B

Dit levert het volgen van de masterclass jouw marketingdirecteur op:

  • Marketeers zullen krachtigere campagnes lanceren
  • Marketeers besparen meer kosten door efficiënter te werken (o.a. door betere briefings en beoordeling offertes)
  • Marketeers besparen meer tijd door het stellen van prioriteiten en aanbrengen van focus 
  • Marketeers zijn betere merk ambassadeurs voor het bedrijf
  • De output van marketeers sluit beter aan bij de bedrijfsdoelen


Doelgroep
Brand managers en marketeers (junior/medior) aan de klantzijde.

maandag, november 4, 2024
10:00 AM - 4:30 PM
Dag 1: Het startpunt van ieder creatief concept begint bij de doelgroep
maandag, november 11, 2024
10:00 AM - 4:30 PM
Dag 2: Hoe beoordeel je creatieve content die bureaus bij jou aanleveren?
dinsdag, november 19, 2024
10:00 AM - 4:30 PM
Dag 3: Terugkomdag
Elseline Ploem
Elseline Ploem
Brand Director
Wienke Truijen
Wienke Truijen
Head of Marketing Strategy & Innovation

Investering

1 persoon Early bird ticket (t/m 30 september):  € 1.795,- i.p.v. € 1.995,- 
1 persoon Adformatie abonnee korting:  € 1.695,- i.p.v. € 1.995,- 

1 persoon regulier:  € 1.995,- 
2 personen:  € 3.290,- i.p.v. € 3.990,-
3 personen:   € 4.885,- i.p.v. € 5.985,-
4 personen:  € 6.480,- i.p.v. € 7.980,-

Locatie