Naam
Wienke Truijen
Functietitel
Head of Marketing Strategy & Innovation
Organisatie
ex- AS Watson
Spreker Bio
Afgelopen 8 jaar heeft Wienke bij AS Watson in verschillende marketing rollen gewerkt en mede bijgedragen aan de indrukwekkende ontwikkeling van het merk Kruidvat en Trekpleister. In haar laatste rol was zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van innovatie en optimalisatie van digitale touchpoints in de Customer Journey , Customer Experience Management en CRM/loyalty . Eerder werkte ze bij Heinz, Unilever, Sara Lee (Zwitsal), JDE (Pickwick) in lokale en internationale marketing rollen. En aan de bureau kant, zowel bij reclamebureau’s als marktonderzoekbureau’s . Leuk weetje: binnen Sara Lee was zij de eerste Consumer Insight Manager, vanuit de wens om heel het bedrijf meer Customer Centric te laten opereren.
Lessons learned? De kracht van customer centric zijn (en daarmee ook het ontwikkelen van sterke merk campagnes) zit ‘m in het goed begrijpen wat de kracht van je merk kan zijn in het èchte, day-to-day leven van klanten. Waar zit de win-win? Wat mensen zeggen en wat ze doen zijn soms tegenstrijdige dingen; belangrijk om dit voor ogen te hebben. Uitgebreid onderzoek en customer data analyses zijn dus een must. Extra succesfactor is bovendien om dit samen met je collega’s en bureau’s te doen, zodat iedereen het ‘doorleeft’. Levert later ook nog eens veel tijdwinst, overtuigingskracht en teamspirit op.
Wienke Truijen