Elseline Ploem - Design Bridge & Partners AMS & Global client lead Heineken
Hebben ze de spiegel van jouw briefing tot leven weten te brengen? Op deze dag leer je hoe designers aan de slag gaan met jouw idee. Waar let jij op en hoe bepaal je wat wel en geen kwaliteit heeft? Hoe zorg je dat jouw propositie zo helder en impactvol mogelijk verteld wordt en stuur je tegelijkertijd op emotie, humor en een reason to believe? Door de basics van design en video te snappen, leer je offertes van creatieve bureaus op waarde te schatten.
10.00 uur Design
o Basics in lay-out en vlakverdelingen
o Leesrichtingen
o Impact van fontgebruik
Gastcollege ‘Beyond design: Brand identity’
o Modellen voor brand assets
o Tools om visuele aspecten te koppelen aan het DNA van een brand
Docenten: Lennart Boorsma en Elseline Ploem (Design Bridge and Partners)
13.00 uur Lunch
14.00 uur Video
o Cameravoering
o Spanningsboogopbouw in film
o Impact van visuele cues op je merkboodschap
Docenten: Lennart Boorsma
16.30 uur Einde
Huiswerkopdracht: Maak een briefing voor een creatief bureau waar je mee werkt. Zorg dat de kernelementen van jouw boodschap zo helder mogelijk, maar beknopt, op papier komen.