Sessie
College 4: Communicatie transformeren met data en AI
Datum en Tijd
donderdag 12 december 2024, 16:00 - 20:00
Alex Dowdalls MSc MBA
Beschrijving

Wij leven in een wereld van data, ChatGPT en AI. Nieuwe verdienmodellen ontstaan waardoor de bedrijven die data en AI gebruiken het winnen van de bedrijven die dat niet doen. Ook in bijna elk vakgebied vervangen de mensen die met data, BI en AI werken de mensen die dat niet doen. Wat bepaalt succes in deze wereld van data en waarom is het kunnen omgaan met data zo belangrijk?

In deze masterclass wordt de nieuwe ‘data-driven’ manier van werken toegelicht. Je leert hoe jouw communicatieafdeling strategische beslissingen kan nemen op basis van data, slimme oplossingen kan bieden aan klanten en efficiënter kan werken. Wanneer is jouw communicatieafdeling succesvol en hoe maak je deze resultaten meetbaar? Wat meet je wel en niet en waar haal je data vandaan? In het college komen voorbeelden aan bod om ChatGPT en generatieve AI in te zetten ter ondersteuning van een communicatiebeleid, voor klantinteractie en contentcreatie, zoals copywriting en beeldmateriaal. Je maakt kennis met de interactive smart agent die letterlijk laat zien wat de communicatievraag van jouw klant is. En tot slot: Welke rollen binnen communicatie gaan verdwijnen en welke komen erbij?