
In de huidige marketingwereld lijkt performance marketing steeds meer de overhand te nemen, gedreven door de verleidelijke en verslavende kracht van mooie cijfers zoals CTR en CPA. Dit heeft echter een groot risico: het negeren van de lange termijnwaarde van merkopbouw. Performance marketing kan je merk uithollen als je niet oppast.
Het is tijd om terug te keren naar de basis: waar draait een merk om? Byron Sharp heeft aangetoond dat echte merkgroei niet enkel draait om korte termijn metrics, maar om het vergroten van je mentale marktaandeel. Dit mentale marktaandeel is de sleutel tot langdurige groei. In deze sessie ontdek je hoe je kunt stoppen met jezelf blindstaren op korte termijn cijfers, en hoe je deze formule kunt gebruiken om je merk op de lange termijn te versterken.
Een sessie over:
- De gevaren van performance-verslaving: Hoe de verslavende kracht van cijfers zoals CTR en CPA je merk kan schaden.
- Mentale marktaandeel: Waarom vertrouwen en merkperceptie essentieel zijn voor duurzame groei.
- Merkgroei door strategisch investeren in branding: Hoe je als brand manager kunt investeren in ‘ontastbare’ aspecten van je merk die werkelijk zorgen voor groei.